Mattid. Merk deg navnet først som sist. De har som ambisjon å levere bedre matkasser enn det som hittil har vært tilgjengelig – og de er tilknyttet oss i Kunnskapsparken.

–  Mattid er et selskap som har hatt tilnærmet full uttelling av det Kunnskapsparken har å by på av kompetanse, kapital og nettverk, sier daglig leder i Kunnskapsparken, Håvard Belbo.

–  Det har vært noen intensive måneder med knallhard jobbing, og vi er stolte av å ha vært med på dette kommersialiseringsløpet.

Mattid

Gründeren av Mattid, Erik Lidahl, flyttet hjem til Trøndelag fra Spania, og fikk tidlig med seg Arne Brimi og Arne Hjeltnes på laget. I forberedelsene til lansering har flere kommet til, og det er nå et matfaglig, teknisk og markedsmessig sterkt team som står klar til å levere de første matkassene.

I mars ble Mattid tatt opp i Kunnskapsparkens nye akselerator-program T:Lab Accelerate.
–  Erik er en ambisiøs gründer og hadde allerede gjort mye før tok kontakt med oss i Kunnskapsparken, men var også i stand til å se sin egen begrensning og så nytten av å sette på et akselerator-team som kunne få fart på forretningsutviklingen, forteller Belbo.

Tidligfasefondet har gått inn som investor og enkelte av de private investorene i Tidligfasefondet har også gått inn direkte som ko-investorer. Innovasjon Norge har bidratt med både tilskudd og lån og ideen har på kort tid blitt til en realitet.

Målet for Mattid er å ta en posisjon som en av de ledende aktørene i et raskt voksende norsk marked for nettbasert mathandel. Stikkord for matkassene er kvalitet, lokale råvarer og bedre muligheter for tilpasning. På mattid.no kan du gjøre tilpasninger av de foreslåtte ukemenyene.

Matoppskriftene og valg av leverandører er det Arne Brimi som står for.